Experimentul de aproape
17 ani de independență a Republicii Moldova a eșuat definitiv și ireversibil. Toate guvernele, indiferent de culoarea politică, și-au demonstrat incapacitatea de a face din R. Moldova un stat prosper și civilizat.
Ideea de stat suveran și independent a fost compromisă în totalitate. În R. Moldova o duc bine numai cei care se află la putere și dețin funcții grase în parlament, ministere, ambasade etc., cei care au privatizat proprietatea publică în mod ilegal și care continuă să acumuleze averi de milioane pe căi ilicite.
Republica Moldova este o caricatură de stat, o structură criminalizată, în care nu sunt asigurate drepturile și libertățile fundamentale ale omului, în primul rând, dreptul la viață.
Nu există separarea puterilor în stat. Cele trei puteri ale statului - legislativă, executivă și judecătorească - sunt subordonate intereselor partidului de guvernământ (comunist) și ale unor clanuri bine cunoscute, care s-au situat deasupra legii.
Republica Moldova este cel mai sărac stat din Europa, având cel mai mic produs intern brut pe cap de locuitor și cea mai mică speranță de viață de pe continent – 68 de ani. Cea mai mare parte a unităților economice și-a încetat activitatea. Ca urmare, circa un milion de oameni, în majoritate tineri, au fost nevoiți să emigreze în căutarea unui loc de lucru. În ultimii zece ani, numărul locurilor de muncă în republică s-a redus cu peste 400 de mii, iar salariul majorității angajaților nu acoperă nici minimul de existență, nemaivorbind de coșul minim de consum, în timp ce prețurile tuturor mărfurilor și serviciilor continuă să crească în ritm galopant.
În agricultură este antrenată circa jumătate din populația aptă de muncă, în raport cu 5-7% în țările dezvoltate, iar recolta la hectar este de 3-4 ori mai mică decât în țările din Occident. Astfel, productivitatea muncii în agricultură este de aproximativ 50 de ori mai mică față de țările occidentale, în consecință, majoritatea populației rurale se află sub pragul absolut al sărăciei. O dată cu implementarea formelor progresiste de organizare în agricultură, va avea loc un exod masiv al populației rurale (și a celei care a mai rămas) în străinătate.
În ultimii ani, în Republica Moldova mortalitatea depășește cu mult natalitatea. Urmare a migrației în masă și a scăderii natalității, se estimează reducerea numărului de elevi către anul 2010 cu 40 la sută. Dacă această tendință demografică se va menține, se prognozează că peste 20-30 de ani aici vor rămâne doar 10-15% din numărul actual al locuitorilor. Astfel, este în mare pericol însăși existența de mai departe a ființei umane în acest teritoriu.
Instituțiile de învățământ s-au transformat în SRL-uri care produc șomeri, întrucât absolvenții acestora nu au nici o șansă de a se angaja în câmpul muncii. O situație similară constatăm și în privința celorlalți tineri, lipsiți de posibilitatea de a-și continua studiile. În consecință, circa 80-90 la sută din tineri doresc să emigreze.
Starea căilor de comunicații și a transporturilor, protecția mediului, educația, știința și cercetarea, asistența medicală și socială, complexul energetic etc., etc., din lipsă de investiții și alocații, sunt la pământ.
Datoriile externe și interne ale Republicii Moldova constituie la ora actuală circa 1,5 mlrd. dolari SUA, în timp ce veniturile la bugetul de stat se cifrează la doar 600 mln. dolari. Deficitul balanței comerciale crește din an în an și constituie la ora actuală peste 800 mln. dolari. Cu toate influxurile valutare provenite de la rezidenții Moldovei aflați la muncă în străinătate (circa 1,5 mlrd. dolari pe an), o bună parte din care sunt folosiți pentru stingerea datoriei externe a statului, R. Moldova nu reușește să reducă cota acestora. Volumul investițiilor în economia republicii este nesemnificativ, în timp ce uzura mijloacelor fixe din industrie și agricultură a atins cota de 80-90 la sută, acestea neputând fi înlocuite cu mijloace moderne din lipsă de fonduri.
Veniturile provenite din comercializarea produselor noastre tradiționale nu acoperă nici necesarul de resurse energetice importate preponderent din Rusia, nemaivorbind de alte necesități: echipamente, utilaje, îngrășăminte etc. Iar Rusia, de la proclamarea independenței Republicii Moldova și până în prezent, a ridicat prețurile la produsele sale de circa 50 de ori în raport cu produsele noastre tradiționale. Astfel, R. Moldova a fost falimentată. Pentru stingerea unei părți din datoria către Rusia, acesteia i-au fost cedate majoritatea întreprinderilor profitabile, fosta metropolă devenind proprietara unei bune părți din patrimoniul republicii.
Republica Moldova a devenit un debitor net față de restul lumii, aceasta este incapabilă să-și onoreze datoriile precedente față de Occident, în consecință, finanțarea externă a Republicii Moldova a fost sistată, agravându-se, astfel, și mai mult situația ei social-economică.
Dacă mai există viață în Republica Moldova, aceasta se datorează în exclusivitate valutei străine aduse de cetățenii noștri care lucrează în străinătate. Dacă aceștia ar înceta să trimită valută celor rămași acasă timp de numai 6 luni, Republica Moldova ar intra într-un colaps total.
În aceste condiții, sloganurile guvernanților de la Chișinău cu privire la integrarea Republicii Moldova în structurile europene și euroatlantice nu sunt decât o momeală pentru cei naivi și neavizați în dorința ca aceștia să-i aleagă tot pe ei încă mulți ani de acum încolo.
Pe deasupra, integritatea teritorială, independența și existența propriu-zisă a Republicii Moldova sunt periclitate de ocuparea regiunii de est a Republicii Moldova de către Federația Rusă și de prezența armamentului și trupelor rusești în această zonă, de amenințarea permanentă cu sistarea livrărilor de gaze și energie electrică. Iar Republica Moldova este prea slabă ca să determine Rusia să-și retragă armamentul și trupele din stânga Nistrului și din Tighina și să preia controlul asupra acestui teritoriu.
În temeiul celor afirmate mai sus, concluzia nu poate fi decât una: Republica Moldova este un stat falimentar: ea nu poate exista de una singură, ca stat suveran și independent, și cu atât mai mult nu se poate integra de una singură în Uniunea Europeană, având în vedere și cele 31 de capitole pe care trebuie să le negocieze cu Uniunea Europeană. Guvernanții de la Chișinău cunosc foarte bine dezastrul în care se află R. Moldova. Cu toate acestea, ei pledează pentru perpetuarea statului Republica Moldova și o fac doar ca să-și satisfacă interesele lor meschine, să-și sporească în continuare și nestingherit de nimeni avuția personală, să nu dea socoteală nimănui pentru ilegalitățile comise, situându-se deasupra legii. Astfel, ei se fac vinovați de genocid împotriva propriului popor.
În această ordine de idei,
soluția care se impune este una singură:
Unirea Republicii Moldova cu Patria-mamă România. Având în vedere că România este deja membră a NATO și a Uniunii Europene, unindu-ne cu Țara, teritoriile românești de la est de Prut se vor încadra în mod automat și imediat în structurile europene și euroatlantice, iar pentru cetățenii Republicii Moldova, indiferent de apartenența națională și confesională, se vor deschide ușile civilizației și prosperității europene. În același timp, Uniunea Europeană va contribui, în mod direct și efectiv, la dezvoltarea economică și socială a acestei regiuni.
Facem apel către toți oamenii de bună credință din aceste teritorii, indiferent de sex, apartenență națională sau confesională, să adere la Mișcarea Unionistă din Republica Moldova, să acționeze astfel încât și acea parte a populației care este încă indiferentă sau ostilă acestui deziderat să conștientizeze necesitatea revenirii teritoriilor românești de la est de Prut la trupul Țării și a integrării, pe această cale, singura posibilă, în structurile europene și euroatlantice.
Știm că vom fi acuzați de răuvoitori de toate relele de pe lume, inclusiv de “subminarea statalității”. La aceste acuzații vom răspunde cu fermitate că respectăm Constituția existentă și nu vom acționa decât în cadrul acesteia și în conformitate cu legislația și acordurile internaționale în domeniu. Noi nu ne propunem răsturnarea prin forță a regimului existent, ci schimbarea statutului politico-juridic al Republicii Moldova pe cale pașnică, democratică și civilizată, prin voința poporului.
Articol original
aici.
.